Macrium Reflect İle Windows İmajı Alma Ve Geri Yükleme
Arkadaşlar merhaba. Yıllar önce ünlü acronis true image ile aldığım windows imajını geri yükleyince mavi ekranla karşılaşmam sonucu alternatif programları araştırırken Macrium Reflect programına rastladım. İlk zamanlar free sürümü işimi görürken daha sonradan özellikle delta copy özelliği nedeniyle ücretli olan home sürümünü kullanmaya başladım. Macrium Reflecti 3 senedir kullanıyorum ve şimdiye kadar hiçbir imajımı geri yüklemede bir sorun çıkarmadı. Ayrıca imaj alma, imajı geri yükleme ve alınan imajı sıkıştırıp küçültme konusunda çok hızlı ve çok başarılı olduğu için ben 30 günlük sınırsız kullanım imkanı sunan home sürümünü yıllardır kullanıyorum.
Gelelim fasulyenin faydalarına. Bu yazımda Macrium Reflect ile windows imajı nasıl alınır, alınan imaj nasıl geri yüklenir ve açılış usbsi/cdsi/boot menü nasıl oluşturulur onları anlatıcam.
Programın açılış ekranı aşağıdaki gibi.
Burası imaj ilerlemesinin son sayfası. Burada bize seçtiğimiz ayarlar gösteriliyor. Eğer hepsi istediğimiz gibiyse Finish butonuna tıklayarak windows imajının alınmasını sağlayabiliriz. Bu aşamada arkaplanda açık bir program bırakmamanızı öneririm. Saatin yanındakilere dokunmanıza gerek yok.
Şimdi güzelce imajımızı almış olduk. Ama diyelimki Allah göstermesin sisteminizde bir sorun oldu veya farklı bir ihtiyaçtan aldığınız imajı geri yükleyerek büyük külfetlerden kurtulmak istiyorsunuz.
O zaman birazda aldığımız imajı geri yüklemekten bahsedeyim:
Benim daha önceden aldığım bir imaj harici harddiskimde duruyordu. Ben o imajımı kullanıcam. Yukarıdaki Backup, Restore, Log sekmesinden Restoreu seçiyorum.
Browse image butonuyla imaj içeriğinizi geçici sanal disklere yerleştirip içinde ne var ne yok bakabilir veya ihtiyacınız olan dosyayı oradan sisteminize kopyalayabilirsiniz. Mesela koca imajı geri yüklemek istemiyorsunuz ama içindende bir dosyayı almanız lazım. İşte o yol bu yol. Daha sonradanda bilgisayar klasörüne girip sanal sürücülere sağ tıklayıp Macrium Reflect sekmesinden Unmount macrium image derseniz bilgisayar klasöründen kaldırmış olursunuz. İmajı geri yüklemek içinse Restore image menüsüne tıklamalısınız.
Önceden uyarayım. Eğer imajı şuanda açık olan windows diskine yüklemeye çalışıyorsanız bu yolun sonunda size sistem çalışıyor boot et diye uyarı verecektir. Ancak boot menüsünde açılacak macrium reflecttede benzer işlemleri yapacağınız için ve ben imajı şuan geri yüklemeyeceğimden windows üzerinde anlatıyorum. Konunun sonunda ayrıca nasıl boot ekranınca macriumu açacağınızı ve usbye nasıl açılış diski hazırlayacağınızıda anlatıcam.
Restore image menüsünde bu menü gelecek.
Burada Yes derseniz pcnin açılışına portable windows ekliyor. Yani siz bir sonraki pc açılışında şuanki windowsa elveda diyorsunuz ve imajınızı geri yüklemek için windows pe üzerinde 1 seferliğine macrium reflecti açıyor. Uzun zamandır imaj yüklemesi yapmadığım için pek emin değilim ama sanırım bu aşamada yukarıdaki benzer işlemleri istemeden imajı kendisi yükleyip ardından size mis gibi masaüstünüzü açıyor olması lazım. Ben burda şuanlık No diyorum. 1 kere imajı geri yüklerseniz zaten işlemlerin çok basit olduğunu göreceksiniz. Ekstra destek için macrium youtube sayfasına bakabilir veya sanal diskte test edebilirsiniz.
Gelelim elle boot menüsüne macrium reflecti eklemeye ve iso oluşturmaya.
Bu menüde ister direkt windows açılışına ekleme yapıp macrium reflecti açılışta windows pe üzerinden açabiliriz, istersek bağladığınız usb belleği açılış belleğine otomatik çevirebiliriz, istersek ve hala kaldıysa cd/dvdyi kullanıp açılış cdsi/dvdsi oluşturabiliriz veya bunun isonu bende dursun gerisi benim fantazime kalmış diyorsak direkt iso dosyası oluşturup daha sonradan her türlü yerde kullanabiliriz. Burada dikkat etmemiz gereken nokta windows pe sürümü. Bu menüdeyken alttaki Advanced bölümüne tıklayıp açılan pencereden soldaki Choose base WIM sekmesine geçtiğinizde sizi farklı windows pe versiyonları karşılıyor. Buradan açılışta hangi windows pe sürümünün açılmasını istiyorsanız onu seçiyorsunuz. İmaj yüklemelerinde ömür boyu sorunsuz ve tam destek için windows pe 10 olanı seçebilirsiniz. Build butonuylada seçtiğiniz işlemi gerçekleştirebilirsiniz.
Benim anlatacaklarım bu kadar. Macrium Reflect bence alanından en iyilerden biri. Şimdiye kadar bolca imaj geri yüklemeside yaptım ve bir sorunla karşılaşmadım. Programı 1 kere kullanırsanız zaten imaj alma ve imajı geri yükleme işlemlerinin gayet kolay olduğunu görürsünüz.
Yaptığınız işlemlerde tüm mesuliyet size aittir. Aklınıza takılan bir yer olursa işleme devam etmeden önce yazıyı tekrar okumanızı öneririm. Herhangi bir soruna karşı mutlaka çok önemli dosyalarınızı her zaman pc dışında bir disktede yedekte tutmanızı öneririm.













