Son Yayınlar

 Arkadaşlar merhaba. Yıllar önce ünlü acronis true image ile aldığım windows imajını geri yükleyince mavi ekranla karşılaşmam sonucu alternatif programları araştırırken Macrium Reflect programına rastladım. İlk zamanlar free sürümü işimi görürken daha sonradan özellikle delta copy özelliği nedeniyle ücretli olan home sürümünü kullanmaya başladım. Macrium Reflecti 3 senedir kullanıyorum ve şimdiye kadar hiçbir imajımı geri yüklemede bir sorun çıkarmadı. Ayrıca imaj alma, imajı geri yükleme ve alınan imajı sıkıştırıp küçültme konusunda çok hızlı ve çok başarılı olduğu için ben 30 günlük sınırsız kullanım imkanı sunan home sürümünü yıllardır kullanıyorum.

 

Gelelim fasulyenin faydalarına. Bu yazımda Macrium Reflect ile windows imajı nasıl alınır, alınan imaj nasıl geri yüklenir ve açılış usbsi/cdsi/boot menü nasıl oluşturulur onları anlatıcam.

Programın açılış ekranı aşağıdaki gibi.


Resimdeki size uygun seçeneğe tıklayın. Ben şuan kullandığımız windowsun imajını alacak şekilde devam ediyorum.


Bu ekranda Source kısmında program otomatik olarak windowslu diski ve windowsun kurtarma bölümü için kendine ayırdığı 100mb alanı seçiyor. Burdaki tikleri ellememenizi öneririm. Destination bölümündeyse imajı nereye kaydedeceğinizi soruyor. Ben depo olarak kullandığım diski seçtim. Dvd kısmını ciddiye almanıza gerek yok. Alttaki isim kısmındada imajınıza dosya ismi verebiliyorsunuz. Otomatik isimde bırakırsanız tarih ve saat gibi bilgileri yazıyordu sanırım. Daha sonradanda imaj adını değiştirebileceğiniz için burası pek önemli değil. Sol altta Advanced Options yani gelişmiş seçenekler menüsüne giriş var. Bu menüden imajın ne kadar sıkıştırılacağı, oluşturulan imaja şifre koyma, imaj aldıktan sonra dosyaları doğrulama gibi ekstra ayarlar var. İhtiyacınız varsa bakın ama anlamıyorsanız hiç girmenize gerek yok. Evet burda Next diyoruz.


Bu menüde bizleri zamanlama ayarları karşılıyor. Böyle bir ihtiyacım olmadığı için belirli aralıklarla otomatik imaj almasına gerek görmedim. Ben üstte none ayarını seçip alttaki tikleride kaldırdım ve Next dedim.


Burası imaj ilerlemesinin son sayfası. Burada bize seçtiğimiz ayarlar gösteriliyor. Eğer hepsi istediğimiz gibiyse Finish butonuna tıklayarak windows imajının alınmasını sağlayabiliriz. Bu aşamada arkaplanda açık bir program bırakmamanızı öneririm. Saatin yanındakilere dokunmanıza gerek yok.

 

Şimdi güzelce imajımızı almış olduk. Ama diyelimki Allah göstermesin sisteminizde bir sorun oldu veya farklı bir ihtiyaçtan aldığınız imajı geri yükleyerek büyük külfetlerden kurtulmak istiyorsunuz.

 

O zaman birazda aldığımız imajı geri yüklemekten bahsedeyim:

Benim daha önceden aldığım bir imaj harici harddiskimde duruyordu. Ben o imajımı kullanıcam. Yukarıdaki Backup, Restore, Log sekmesinden Restoreu seçiyorum.



Hem solda hemde sağda Browse for an image .... yazılı menülerin ikiside aynı işinizi görecektir. Birine basın. İmajı seçmeniz için dosya seçim penceresi açılacak. Burada imajı seçtiğiniz anda aşağıdakine benzer şekilde görünmesi lazım. Şunuda dip not olarak ekleyeyim. Normalde imaj aldığınızda bu imaj bilgileri belgelerde bir xml dosyasına yazılıyor ve yukarıdaki menüde bu sayede imajınız gözüküyor. Ancak programı kaldırıp sonradan tekrar yüklerseniz veya xml dosyasını silerseniz (güvenle silebilirsiniz) bu imaj dosyasını seçme menüsünden imajın yolunu gösterip aynı kapıya çıkabiliyorsunuz.



Browse image butonuyla imaj içeriğinizi geçici sanal disklere yerleştirip içinde ne var ne yok bakabilir veya ihtiyacınız olan dosyayı oradan sisteminize kopyalayabilirsiniz. Mesela koca imajı geri yüklemek istemiyorsunuz ama içindende bir dosyayı almanız lazım. İşte o yol bu yol. Daha sonradanda bilgisayar klasörüne girip sanal sürücülere sağ tıklayıp Macrium Reflect sekmesinden Unmount macrium image derseniz bilgisayar klasöründen kaldırmış olursunuz. İmajı geri yüklemek içinse Restore image menüsüne tıklamalısınız.

Önceden uyarayım. Eğer imajı şuanda açık olan windows diskine yüklemeye çalışıyorsanız bu yolun sonunda size sistem çalışıyor boot et diye uyarı verecektir. Ancak boot menüsünde açılacak macrium reflecttede benzer işlemleri yapacağınız için ve ben imajı şuan geri yüklemeyeceğimden windows üzerinde anlatıyorum. Konunun sonunda ayrıca nasıl boot ekranınca macriumu açacağınızı ve usbye nasıl açılış diski hazırlayacağınızıda anlatıcam.

Restore image menüsünde bu menü gelecek.


Boot menüde başlarkende benzer menü geliyor. Tikler imaj alırkenki seçtiğiniz diskler gibi olacak şekilde Next diyoruz.


Bu köprüden önceki son çıkış menüsünde size imajın nerden alındığı ve nereye uygulanacağı ile kullanılacak teknikler hakkında özet geçiyor. Şuan masaüstünde olduğum için Finish butonuna tıklarsam şöyle bir hata verecektir:


Burada Yes derseniz pcnin açılışına portable windows ekliyor. Yani siz bir sonraki pc açılışında şuanki windowsa elveda diyorsunuz ve imajınızı geri yüklemek için windows pe üzerinde 1 seferliğine macrium reflecti açıyor. Uzun zamandır imaj yüklemesi yapmadığım için pek emin değilim ama sanırım bu aşamada yukarıdaki benzer işlemleri istemeden imajı kendisi yükleyip ardından size mis gibi masaüstünüzü açıyor olması lazım. Ben burda şuanlık No diyorum. 1 kere imajı geri yüklerseniz zaten işlemlerin çok basit olduğunu göreceksiniz. Ekstra destek için macrium youtube sayfasına bakabilir veya sanal diskte test edebilirsiniz.

 

Gelelim elle boot menüsüne macrium reflecti eklemeye ve iso oluşturmaya.


Üst menüden Other Taske tıklayıp ilk seçenek olan Create Rescue Media menüsüne giriyoruz. Bize alttaki gibi bir menü açılıyor:


Bu menüde ister direkt windows açılışına ekleme yapıp macrium reflecti açılışta windows pe üzerinden açabiliriz, istersek bağladığınız usb belleği açılış belleğine otomatik çevirebiliriz, istersek ve hala kaldıysa cd/dvdyi kullanıp açılış cdsi/dvdsi oluşturabiliriz veya bunun isonu bende dursun gerisi benim fantazime kalmış diyorsak direkt iso dosyası oluşturup daha sonradan her türlü yerde kullanabiliriz. Burada dikkat etmemiz gereken nokta windows pe sürümü. Bu menüdeyken alttaki Advanced bölümüne tıklayıp açılan pencereden soldaki Choose base WIM sekmesine geçtiğinizde sizi farklı windows pe versiyonları karşılıyor. Buradan açılışta hangi windows pe sürümünün açılmasını istiyorsanız onu seçiyorsunuz. İmaj yüklemelerinde ömür boyu sorunsuz ve tam destek için windows pe 10 olanı seçebilirsiniz. Build butonuylada seçtiğiniz işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

 

Benim anlatacaklarım bu kadar. Macrium Reflect bence alanından en iyilerden biri. Şimdiye kadar bolca imaj geri yüklemeside yaptım ve bir sorunla karşılaşmadım. Programı 1 kere kullanırsanız zaten imaj alma ve imajı geri yükleme işlemlerinin gayet kolay olduğunu görürsünüz.

Yaptığınız işlemlerde tüm mesuliyet size aittir. Aklınıza takılan bir yer olursa işleme devam etmeden önce yazıyı tekrar okumanızı öneririm. Herhangi bir soruna karşı mutlaka çok önemli dosyalarınızı her zaman pc dışında bir disktede yedekte tutmanızı öneririm.

Öncelikle herkese selamlar,

Windows'u kurduktan sonra bazı gereksiz şeyleri temizlemek için christitus winutil kullanıyorum.

Winutil, sistem genelinde büyük ayarlamalar yaptığı için yönetici modunda çalıştırılmalıdır. Bunu yapmak için PowerShell'i yönetici olarak çalıştırın.
  1. Başlat menüsü yöntemi:
    • Başlat menüsüne sağ tıklayın.
    • Windows 10 veya 11 için aynı Windows PowerShell'i yönetici olarak çalıştırın.
  2. Veya:
    • Windows tuşuna basın.
    • "Powershell yazın.
    • Programı yönetici olarak çalıştırmak için CTRL + Shift + enter tuşuna basın veya sağ tıklayıp "yönetici olarak çalıştır" seçeneğini seçin.
Komut:       irm "https://christitus.com/win" | iex



GitHub sayfası:

Ben temiz kurulumdan sonra, driverlar kurulu haldeyken kullandım.

Seçtiğim seçenekler:












İsterseniz Install kısmıda var bu kısımda kullandığınız çoğu program içermekte hatta halihazırda yüklü olan programlarınızı güncelleştirebiliyor bu araç.

Install kısmı:














Not:
Bu tarz araçları kullanırken her zaman bir risk vardır. Winutil Sistemin'de ciddi ayarlara dokunduğu için işlemlere başlamadan önce mutlaka bir sistem geri yükleme noktası oluşturmanızı öneririm. Bir sorun yaşarsanız veya kapattığınız bir özellikten pişman olursanız Config kısmındaki ayarlar üzerinden ya da geri yükleme noktasından sistemi eski haline getirebilirsiniz.

Programı açtıktan sonra üst menüden "tweaks" sekmesine tıklayın.
sol taraftaki "Essential tweaks" veya alt kısımdaki aksiyon butonlarının olduğu bölgeye bakın. Genellikle alt kısımda, ayarları uygulamadan hemen önce görebileceğiniz "Create restore point" butonu bulunur.

Peki kötü bir durum oldu, nasıl geri dönüceksiniz?
  1. Başlat menüsüne Geri yükleme noktası oluştur yazıp çıkan sonuca girin.
  2. Açılan pencerede Sistem Geri Yükleme butonuna tıklayın.
  3. Karşınıza gelen listeden Winutil ile işlem yapmadan önce oluşturduğunuz tarihi ve saati seçin.
  4. İleri ve Son diyerek işlemi başlatın. Bilgisayar yeniden başlayacak ve dosyalarınız silinmeden sadece sistem ayarlarınız o eski tarihe dönecektir.
Özetle:
Sistem daha hızlı açılıyor.
Arka planda gereksiz çalışan işlemler yok.
Win 11 Pro Kullanıyorsanız arka planda çalışan gereksiz servisler daha çoktur.

Benim kullanımım bu şekilde arkadaşlar herkese iyi sosyaller dilerim.

Doyasıya bir şeyler izlemek için IPTV ve VOD satın aldınız ancak bunları kullanabileceğiniz elinizin altında bir uygulama yoksa işiniz oldukça zor. IPTV dediğimiz olay aslında televizyonun tamamen internet ortamından yayınlanan halidir. Benim gibi evinde Televizyon olmayanlar için on numara hizmettir.

Yasal olan IPTV hizmetleri olduğu gibi kaçak olan yayınlarda bulunmaktadır. IPTV’yi edineceğiniz yere göre izleyeceğiniz içerik değişiklik göstereceğini unutmayın. Kesintisiz kaliteli bir yayın için Wi-Fi üzerinden kesinlikle IPTV izlemeyin. İzleyecekseniz AC veya AX destekli bağlantıları tercih edin.

Geleneksel televizyonda alıştığınız şeyler burada bulunmaz, eğer IPTV’ye ilk kez adım atacaksanız biraz kafanız karışabilir. O sebeple terminolojiden biraz bahsedeyim size…

Yayınlarda yer alan etiketlere kısaca bir bakalım;

  • RAW: Uydudan direk geldiği gibi yapılan yayın, hiç bir dönüştürme işlemine tabi tutulmayıp olduğu gibi aktarılır, interneti iyi olanlar için bulunmaz bir nimettir.
  • BOX: Cihazdan çıkan yayının Capture Card aracılığı ile aktarılması işlemidir, kalite RAW\’a göre düşüktür.
  • FEED: Genellikle maç yayınlarında görürsünüz illegal maç yayını yapanlar bu yönergeyi kullanır, stadyumdan çıkan ham, reklamsız ve logosuz görüntüdür, uydudan direk alınır.
  • HEVC: 1080p olan ve H265 encode edilerek verilen yayındır. HD ve FHD yayınlara oranla daha kalitelidir.

Yukarıda bahsettiğim yayınlarda BOX hariç hepsinde donmadan sorunsuz bir IPTV keyfi alabilmek için minimum 30 Mbit internet gerekmektedir. Ayrıca kotalı bir internetiniz varsa IPTV işine hiç bulaşmayın çünkü kaliteli güzel bir yayında yaklaşık olarak 5-7 gb trafik harcamaktadır.

Kullanılabilecek Uygulamalar Sıralı Tam Liste

Samsung & LG TV için

  • İbo player
  • Flix iptv
  • Elk player
  • Quzutv
  • Setiptv
  • Bayiptv
  • smarters pro (ücretsiz)
  • Xciplayer (ücretsiz)
  • Smart IPTV
  • Ssiptv

Android TV için

  • Tivimate
  • IPTV (veya IPTV Pro)
  • smarterspro
  • Televizo
  • XCIPTV

Android için

  • smarters pro
  • GSE IPTV
  • IPTV (veya IPTV Pro)
  • Televizo
  • XCIPTV
  • IPTV Extreme
  • Perfect Player

iOS için

  • smarters pro
  • iptvx
  • iPlayTV
  • GSE IPTV
  • Flex IPTV
  • Lilly Player

Apple TV için

  • GSE IPTV
  • Smarters Player
  • Cloud Stream IPTV
  • iPlayTV
  • IPTVX
  • Xtream IPTV

Windows için

  • qmplay2
  • Smarters Pro
  • SimpleTV Player
  • progdvb
  • VLC
  • Potplayer
  • MyIPTV Player
  • Kodi
  • Plex
  • Duplex.Play

macOS için

  • Smarters Pro
  • IINA Player
  • IPTVX
  • GSE IPTV
  • Elmedia Video Player
  • VLC
  • KODI
  • Perfect Player
  • TERMV

Linux için

  • VLC
  • KODI
  • Hypnotix
  • IPTVnator
  • Plex

bu uygulamalar sadece sizin eklediğiniz içerikleri oynatabilecek yazılımlardır içlerinde herhangi bir içerik bulunmaz. Kullanırken dikkatli olunuz.

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Tema Değiş
Boxed Full
Boxed Arkaplan
Site Rengi Değiştir
#007ABE
Blogger tarafından desteklenmektedir.